Actiuni de avocat

Cereri de chemare in judecata, intampinari, exceptii procesuale, apeluri, recursuri

Articole din presa

Articole publicate in reviste de specialitate

Comunicate de presa

Comunicate oferite spre informare | Mass-Media

Diverse

Activitati profesionale in calitate de avocat, in functia de decan al Baroului Bacau. Scrisori de multumire, comentarii, propuneri, etc.

Propuneri de lege ferenda

Propuneri de modificare si completare a legilor, lucrare de doctorat, specialitate drept administrativ si constitutional.

Home » Actiuni de avocat, Activitati de interes public, Cele mai noi stiri, Comunicate de presa

EXPLOZIV!!! Dosar penal pentru dnul. Klaus Werner Iohannis!!!

Articol publicat in data de 31/10/19 Birou de presa - Cab. av. Vasile Botomei

Botomei Vasile, doctor in drept,

Bacau,str.Oituz,nr.33;

www.Botomeivasile.ro;

Mobil 0744191717; E-mail:botomei.vasile@yahoo.com

Nr.10/28-10-2019;

                                             Catre,

         Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie,

                               Domnule Procuror General,

 

          Asociatia Colegiul National Pedagogic  si  Teologic  Sfantul Voievod Stefan cel Mare, in calitate de Organizatie Non Guvernamentala denumita in continuare ,,Asociatie’’, inregistrata cu CIF 22403691, reprezentata prin Presedinte Dr. Vasile Botomei, autorizata prin hotatare judecatoreasca nr. 126/PJ din 21-08-2018, definitiva si irevocabila a Judecatoriei Bacau, dosar nr. 7974/180/2007, cu adresa de comunicare a actelor de procedura, in Bacau, str,Oituz,nr. 33 si,

            Botomei Vasile, doctor in drept, domiciliat in mun. Bacau, str.Luminii, 3 bis, Sc. A. ap. 2, CNP 1640107270583, cu adresa de corespondenta in mun. Bacau, str.Oituz, nr. 33,  formuleaza

                                      Plangere penala,

          Impotriva dlui Klaus Werner IOHANNIS, aflat in functia de presedinte al Romaniei, rugandu-va sa procedati la identificarea datelor de stare civila din baza de date din SEIP, in vederea efectuarii de cercetari penale aflate in legatura cu exercitarea functiei de presedinte cu rea credinta, rugandu-va sa dispuneti inceperea urmaririi penale sub aspectul savarsirii infractiunii de abuz in serviciu, prevazuta de  art. 13 indice 2 din Legea 78/2000, comisa in forma continuata, consumata prin nesocotirea Legii 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului Romaniei si ministerelor,astfel:

          Refuza  sa emita ordin de demite din Guvern a  dnei Ministru de  Justitiei Ana Birchall,  si a celorlati ministri demisi/revocati din functiile din Guvernul Romaniei, ca urmare a obligatiei de serviciu de punere in aplicare de indata a obligatiilor stabilite prin Decizia Curtii Constitutionale nr. 504/18.09.2019, publicata in Monitorul Oficial nr. 801/03.10.2019.

            Fapta  intruneste elementele constitutive ale infractiunii de abuz in serviciu in forma agravanta prevazuta de Legea nr. 78/2000, respectiv prin obtinerea unui folos necuvenit cel putin pentru cei 3 ministrii nerevocati.

            Abuzul in serviciu, asa cum este definit in dispozitiile art. 297 Cod penal, se savarseste atunci cand functionarul public nu indeplineste un act , in cazul de fata nu emite emite decretele de revocare la care a fost obligat si prin asta cauzeaza o vatamare a interesului public.

            Potrivit art. 147 din Constitutie, deciziile CCR sunt general obligatorii de la publicarea in Monitorul Oficial şi au putere numai pentru viitor.

            Respectarea Constitutiei Romaniei este prima obligatie legala a Presedintelui Romaniei, avand in vedere  ca potrivit art. 80 alin. 2 din Constitutie, acesta vegheaza la respectarea Constitutiei.

            Probe:

            Prin Decizia 504/2019 Curtea Constitutionala a stabilit ca Presedintele României a creat un conflict juridic de natura constitutionala, ceea ce inseamna ca a incalcat Constitutia, inca din data de 26 august 2019, moment de la care se afla complet in afara starii de constitutionalitate.

            Actele ministeriale si guvernamentale emise de Guernul Romaniei aflate in legatura cu demiterea minsitrilor, revocarea ministrilor si,numirea de noi ministri interimari pe functiile vacantate;

            Incepand cu 3.10.2019 Presedintele se afla si in campul infractional pentru care trebuie sa raspunda penal ca orice cetatean, iar in lipsa autosesizarii de catre Ministerul Public, nici dupa aparitia in presa scrisa a faptelor denuntate in mod public de catre Asociatiile magistratilor, se dovedeste ca afecteaza stabilitatea statuluyi de drept, prin neancredere a cetatenilor in justitie;

            Este adevarat ca pe durata mandatului de Presedinte, cel in curs sau cel viitor, urmarirea penala se suspenda, dar totodata se suspenda si cursul prescriptiei raspunderii penale, astfel ca dupa incetarea functiei poate fi tras la raspundere pentru acest comportament.

            Prin toata activitatea profesionala ca doctor in drept am luptat mereu impotriva abuzurilor si impotriva coruptiei din justitie, in egala masura ca si impotriva abuzurilor si coruptiei din  administratia publica locala, centrala precum si impotriva endemei din organizarea si functionarea profesiei de avocat, riscandu-mi libertatea prin promovarea principiilor de dreptate,si  adevar.

            In calitate de autor al conceptului de raspundere a magistratilor care incalca normele de drept material si procedural, am publicat articole stiintifice inca din anul 2010, cand nimeni nu intrezarea crearea acestei institutii juridice de raspundere a magistratilor;

          Am cret noua teorie  de organizare a profesiei de avocat,in PLURALISM de UNBR-uri, publicata in teza de doctorat in drept si am creat  practica aplicata in materia organizarii si functionarii profesiei de avocat in aplicarerea pluralismului  de organizatii profesionale de aparare in organizarea si functionarea profesiei de avocat fiind autor al infiintarii de noi organizatii profesionale infiintate in temeiul legii de organizare a profesiei de avocat de tip: Uniuni Nationale a Barourilor din Romania-UNBR, de tip barouri de avocati, in care juristi sa beneficieze de dreptul de a alege in ce organizatie profesionala sa se inscrie in asa fel incat sa dispara discriminarea intre organizatii profesionale infiinate in aplicarea principiului de  pluralism, drept mijloc de responsabilizare a profesionaistilor din sfera dreptului la aparare ,fie ei avocati, fie mandatari, fie chiar lectori, conferentiari si, profesori universitari doctori in drept care din motive de casta nu au fost primiti ca juristi sa se inscrie in barouri;

             Toate aceste principii de drept nu valoreaza nici cat o carpa  de sters pe jos in fata dlui presedinte de tara.

           In exercitarea dreptului la petitionare potrivit  responsabilitatii  de doctor in drept, va cer respectuos sa il cemati la audieri pe dnul presedinte de tara, sa ii luati declaratii de invinuit in rem, si sa constituiti dosarul penal impotriva domniei sale in vederea atragerii raspunderrii penale  atunci cand ii va veni timpul sa piarda imunitatea.

           In dovedirea interesului public major pentru stoparea degradarii increderii in justitie, in atasament, depun ca dovezi,urmatoarele:

    - Articolul aparut pe site-ul www.luju.ro,  SCRIS DE: GEORGE TARATA, DIN 22 octombrie 2019 13:52, CU vizualizari: 13768, pana la 28-10-2019;

       ,,RISCA 10 ANI DE PUSCARIE – Presedintele Romaniei comite abuz in serviciu daca refuza sa o demita pe ministresa Justitiei Ana Birchall. Klaus Iohannis poate intra inclusiv sub incidenta art. 13 indice 2 din Legea 78/2000 care prevede majorarea pedepsei cu o treime. Pe langa Constitutia Romaniei, Iohannis nesocoteste Legea 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului Romaniei si ministerelor. O simpla plangere penala il poate ingropa pe Iohannis”

SCRIS DE: GEORGE TARATA

22 octombrie 2019 13:52

Vizualizari: 13768”

            Intr-un comunicat de presa extrem de dur, dat publicitatii luni, 21 octombrie 2019, Asociatia Judecatorilor pentru Apararea Drepturilor Omului l-a acuzat pe Iohannis ca prin refuzul de a o revoca pe ministresa Ana Birchall incalca legea fundamentala a Romaniei si se situeaza in afara statului de drept pe care pretinde ca il apara. Dar nu este doar atat. Actiunile presedintelui Iohannis, mai exact decizia de a o tine in continuare in functie pe Ana Birchall, ar putea reprezenta si un abuz in serviciu.

            Afirmam asta avand in vedere prevederile art. 297 alin. (1) din Codul penal care stabilesc faptul ca abuzul in serviciu reprezinta “fapta functionarului public care, in exercitarea atributiilor de serviciu, nu indeplineste un act sau il indeplineste in mod defectuos si prin aceasta cauzeaza o paguba ori o vatamare a drepturilor sau intereselor legitme ale unei persoane fizice sau ale unei persoane juridice”In ceea ce priveste vatamarea intereselor, se poate considera ca ea are loc tocmai prin mentinerea Anei Birchall de catre Iohannis in functia de ministru al Justitiei, decizie prin care vatameaza cel putin ineteresele premierului Dancila, aceasta din urma fiind cea care are dreptul de a revoca ministri si de a forma guvernul.

            Mai mult, in cazul de fata s-ar putea vorbi, credem noi, si de o incalcare fara dubii a legii, conditie care trebuie indeplinita pentru a atrage prevederile art. 297 alin. (1) privind abuzul in serviciu, asa cum CCR a stabilit prin Decizia 405/2016. Este vorba, mai exact, de incalcarea art. 7 alin. (1) din Legea 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului Romaniei si ministerelor, care stabileste ca:

            “Revocarea din functia de membru al Guvernului se face de Presedintele Romaniei, prin decret, la propunerea primului-ministru”.

            Asadar, textul art. 7 alin. (1) din Legea 90/2001 este unul imperativ si nu ii da lui Klaus Iohannis dreptul la optiune. Mai precis, nu ii lasa acestuia libertatea de a refuza sa semneze revocarea unui ministru. Este fix situatia din cazul revocarii Laurei Kovesi de la conducerea DNA, caz in care Klaus Iohannis a incalcat Constitutia si a ignorat art. 54 alin. (4) din Legea 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor care prevedea imperativ ca revocarea se face. Fix ca in cazul revocarii ministrilor.

            Un deceniu de inchisoare

            Cert este ca daca se va constata ca a incalcat legea si a comis abuz in serviciu refuzand sa o demita pe ministresa Justitiei Ana Birchall, Iohannis ar risca peste 10 ani de puscarie. Astfel, art. 297 alin. (1) din Codul penal privind abuzul in serviciu stabileste o pedeapsa cuprinsa intre 2 si 7 ani de inchisoare:

Fapta functionarului public care, in exercitarea atributiilor de serviciu, nu indeplineste un act sau il indeplineste in mod defectuos si prin aceasta cauzeaza o paguba ori o vatamare a drepturilor sau intereselor legitime ale unei persoane fizice sau ale unei persoane juridice se pedepseste cu inchisoarea de la 2 la 7 ani si interzicerea exercitarii dreptului de a ocupa o functie publica”.

            Klaus Iohannis ar intra insa si sub incidenta art. 13 indice 2 din Legea 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie unde se prevede ca in cazul infractiunilor de abuz in serviciu, daca functionarul public a obtinut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit, limitele speciale ale pedepsei se majoreaza cu o treime:

            “In cazul infractiunilor de abuz in serviciu sau de uzurpare a functiei, daca functionarul public a obtinut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit, limitele speciale ale pedepsei se majoreaza cu o treime”.

            Astfel, la o ipotetica pedepsa maxima, de 7 ani, prin aplicarea art. 13 indice 2 din Legea 78/2000 s-ar ajunge la o condamnare de 10 ani si 6 luni inchisoare cu executare. Cat despre conditiile care trebuie indeplinite pentru majorarea pedepsei, este limpede ca prin mentinerea lui Birchall s-ar putea considera ca presedintele ii asigura cel putin acesteia un folos necuvenit, atat timp cat ministresa Justitiei a fost demisa de catre seful ei direct, premierul Viorica Dancila. Si nu doar atat, dar sa tinem cont ca in prezent, desi a fost revocata din functie de Dancila, ministresa Birchall, ca si ceilalti doi ministri pe care Iohannis refuza sa ii demita incaseaza salarii, care pot fi interpretate in final ca reprezentand un folos necuvenit.

            Mandatul de presedinte nu il scapa de dosar pe Iohannis. Avocatul Adrian Toni Neacsu: “Imi este greu sa inteleg de ce Ministerul Public nu s-a autosesizat, fapta fiind atat de evidenta si grosolana”

Desigur, o eventuala plangere penala la PICCJ si deschidere a unui dosar penal nu ar atrage a    utomat punerea sub acuzare a lui Klaus Iohannis. Asta intrucat urmarirea penala s-ar suspenda pe perioada in care Iohannis ar detine functia de presedinte, pe baza de imunitate. Imunitate la adapostul caruia se afla acum presedintele desi in 2014 pretindea ca va fi primul lucru la care va renunta cand va ajunge la Cotroceni (click aici pentru a citi).

            Totusi, s-ar suspenda si cursul prescriptiei penale, astfel incat dupa incetarea mandatului de presedinte cercetarile s-ar relua, iar Iohannis ar putea fi transformat in suspect, inculpat si in cele din urma chiar trimis in judecata pentru abuz in serviciu.

            Altfel, comiterea de catre Klaus Iohannis a unui abuz in serviciu prin refuzul de a o revoca pe Ana Birchall este confirmata chiar de unul dintre cei mai profesionisti avocati din Romania. Ne referim la avocatul Adrian Toni Neacsu, fost judecator si fost membru CSM, care intr-o ampla analiza postata pe pagina sa de Facebook explica inclusiv faptul ca functia de presedinte detinuta de Klaus Iohannis nu l-ar scapa pe acesta de dosar penal.

Iata analiza avocatului Adrian Toni Neacsu:

            “Refuzul executarii de indata a obligatiilor stabilite prin Decizia Curtii Constitutionale nr. 504/18.09.2019, publicata in Monitorul Oficial nr. 801/03.10.2019 intruneste elementele constitutive ale infractiunii de abuz in serviciu in forma agravanta prevazuta de Legea nr. 78/2000, respectiv prin obtinerea unui folos necuvenit cel putin pentru cei 3 ministrii nerevocati.

            Abuzul in serviciu, asa cum este definit in dispozitiile art. 297 Cod penal, se savarseste atunci cand functionarul public nu indeplineste un act (emiterea decretelor de revocare la care a fost obligat) si prin asta cauzeaza o vatamare.

Potrivit art. 147 din Constitutie, deciziile CCR sunt general obligatorii de la publicarea in Monitorul Oficial şi au putere numai pentru viitor.

            Respectarea Constitutiei Romaniei este prima obligatie legala a Presedintelui Romaniei, macar intrucat potrivit art. 80 alin. 2 acesta vegheaza la respectarea Constitutiei.

            Prin Decizia 504/2019 Curtea Constitutionala a stabilit ca Presedintele României a creat un conflict juridic de natura constitutionala, ceea ce inseamna ca a incalcat Constitutia, inca din data de 26 august 2019, moment de la care se afla complet in afara starii de constitutionalitate.

            Incepand cu 3.10.2019 Presedintele se afla si in sfera raspunderii penale si imi este greu sa inteleg de ce Ministerul Public nu s-a autosesizat, fapta fiind atat de evidenta si grosolana.

           Este adevarat ca pe durata mandatului de Presedinte, cel in curs sau cel viitor, urmarirea penala se suspenda, dar totodata se suspenda si cursul prescriptiei raspunderii penale, astfel ca dupa incetarea functiei poate fi tras la raspundere pentru acest comportament’’

 

            Semneaza,

 1. Asociatia Colegiul National Pedagogic  si

  Teologic  Sfantul Voievod Stefan cel Mare,

  Presedinte, Dr.Botomei Vasile,
    Inline image

   

2.  Dr.Botomei Vasile,

 Inline image